소비자

페이지 정보

profile_image
작성자봉규 조회 0회 작성일 2021-07-22 18:33:51 댓글 0

본문

돈을 지불하면 소비자의 뇌에선 무슨 일이 일어나나? | 신병철 중간계캠퍼스 학장 | 마케팅 마케터 기업 경영 홍보 강연 | 세바시 932회

심리학, 마케팅 논문 100편에서 찾아낸 인사이트와 신병철 대표의 실무 경험을 연결한 수업을 세바시 클래스에서 들어보세요. http://bit.ly/MKTSHIN

✻ 강연자의 강연 소개 : 우리는 매일같이 소비하며 삽니다. 그런데 돈을 지불할 때 우리 뇌에선 ‘고통 지각’이 발생한다고 합니다. 그러함에도 우리가 지갑을 여는 순간이 있습니다. 가치를 느끼는 순간입니다. 우리는 매 순간 가치를 느낄 때, 돈을 지급할지 말지 선택을 합니다. 어떻게 하면 소비자가 원하는 방향으로 선택을 유도할 수 있을까요? 선택 유도의 핵심 이론을 살펴보고, 실무 적용 사례를 알아봅니다.

✻ 신병철 학장의 강연 섭외는 세바시 홈페이지로 문의주세요! ☞ http://sebasi.co.kr/speaker
✻ 강연 영상이 올라올 때마다 보고 싶다면 지금 클릭! ☞ https://goo.gl/V88B4Z (종모양 알림을 꼭 누르세요)

✻ 세바시 홈페이지에서 강연회와 연사들의 다양한 강의를 만나보세요! ☞ http://www.sebasi.co.kr

세바시 페이스북 페이지 | http://www.facebook.com/sebasi15
세바시 인스타그램 | http://www.instagram.com/sebasi15/
세바시 카카오스토리 | http://story.kakao.com/ch/sebasi
세바시 문의전화 | 02-2652-2102

✻ 세바시 강연 콘텐츠의 저작권은 ‘(주)세상을바꾸는시간15분’에 있습니다. 영상 및 오디오의 불법 다운로드 및 재업로드, 재가공 등의 행위는 법적으로 금지되어 있습니다

Neuromarketing: The new science of consumer decisions | Terry Wu | TEDxBlaine

Dr. Wu received his Master's degree in Neuroscience from Duke University and earned his Ph.D. in Neuroscience at Vanderbilt University, focusing on research into learning and memory. He then began a 20-year career in Neuroscience at the University of Minnesota. He built one of the first two local marketing firms that specialize in Search Engine Optimization, science-based website design and conversion optimization. Over the last 20 years, growing research from Neuroscience, Social Psychology and Behavioral Economics has been providing new insights on how the brain makes buying decisions. That gave birth to a new field, Neuromarketing. With his extensive knowledge and experience in both Neuroscience and marketing, Dr. Wu helps businesses grow revenues rapidly by guiding their customers to make informed decisions. Today, his company, Neuromarketing Services, based in the Twin Cities, is the only Neuromarketing firm in the Midwest. Dr. Wu received his Master's degree in Neuroscience from Duke University and earned his Ph.D. in Neuroscience at Vanderbilt University, focusing on research into learning and memory. He then began a 20-year career in Neuroscience at the University of Minnesota. He built one of the first two local marketing firms that specialize in Search Engine Optimization, science-based website design and conversion optimization. Over the last 20 years, growing research from Neuroscience, Social Psychology and Behavioral Economics has been providing new insights on how the brain makes buying decisions. That gave birth to a new field, Neuromarketing. With his extensive knowledge and experience in both Neuroscience and marketing, Dr. Wu helps businesses grow revenues rapidly by guiding their customers to make informed decisions. Today, his company, Neuromarketing Services, based in the Twin Cities, is the only Neuromarketing firm in the Midwest. This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at https://www.ted.com/tedx

LG 스탠바이미 모니터 끌리긴 한데 소비자가 지갑을 열어 줄까요?

blog: https://tablet79.tistory.com/250
출처: https://www.lge.co.kr/

#LG#스탠바이미#모니터




----------------------------
Standby the monitor, but consumers are attracted to lg open my wallet?

... 

#소비자

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

전체 5,223건 1 페이지
게시물 검색
Copyright © www.waterlily.co.kr. All rights reserved.  Contact : help@oxmail.xyz